Zdrowo bo sportowo

REALIZACJA ZADANIA Z OBSZARU 3


SCENARIUSZ ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH DLA DZIECI SZEŚCIOLETNICH - „Zdrowo bo sportowo”
Czas trwania ćwiczeń: 30 min.
CELE OGÓLNE: - kształtowanie prawidłowej postawy przez ćwiczenia gimnastyczne - wyrabianie płynności ruchów - rozwijanie naturalnych czynności ruchowych
CELE SZCZEGÓŁOWE : Dziecko : - poprawia szybkość , zwinność - wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniem nauczyciela - przestrzega zasad bezpieczeństwa - ma świadomość własnego ciała - wzmacnia siłę ramion , nóg i tułowia
FORMA PRACY : zajęcia zorganizowane z całą grupą
Metody:
· zabawowo-naśladowcza,
· bezpośredniej celowości ruchu (zadaniowa).
Pomoce dydaktyczne: laski, woreczki, odtwarzacz i płyty CD, tamburyno, gwizdek.
Przebieg:
I.
• Zbiórka.

Dzieci ustawione w szeregu, stopy złączone, palce stóp podkurczone, ręce ułożone w „ skrzydełka”. Nauczyciel wprowadza dzieci do tematu, mówi o tym, że każdy rodzaj ruchu służy zdrowiu. Każdy ruch będzie demonstrował inny rodzaj sportu. Nauczyciel zaprasza dzieci do wspólnych ćwiczeń.

• „Marsz sportowców”
Dzieci maszerują parami dookoła sali w rytm dźwięków tamburyna .Nauczyciel rozdaje dzieciom woreczki .Na hasło: Do widzenia dzieci odsuwają się od osoby ze swojej pary i siadają w siadzie skrzyżnym po przeciwległych stronach sali, twarzą zwrócone do osoby współćwiczącej.

II.
• Zabawa orientacyjno-porządkowa „Kto umie słuchać”

Dzieci chodzą po sali tworząc dwa koła(wewnętrzne i zewnętrzne), rzucają woreczkami w górę i łapią. Na sygnał dźwiękowy zatrzymują się i stoją bez ruchu. Dzieci czekają, aż drugi sygnał pozwoli im na ruch( ćwiczenie powtarzamy kilka razy.)

• Ćwiczenie tułowia w płaszczyźnie strzałkowej „ Piłka nożna”.

Dzieci ustawione w dalszym ciągu w dwóch kołach- na przeciw siebie, tworząc pary. Ustawione stoją w rozkroku, tyłem do siebie w odległości jednego kroku. Skłon w przód i kilkakrotnie przesuwanie woreczka po podłodze woreczek, jakby strzelały gola do „bramki” utworzonej z rozkroku partnera, następnie wyprost- zmiana( ćwiczenie powtarzamy 3-4 razy).

• Ćwiczenia równowagi i zręczności „Koszykówka”.

Każde dziecko trzyma woreczek .Następnie unosi wysoko kolano, po czym przerzuca woreczek pod kolanem w górę i łapie go w powietrzu .Każde dziecko wykonuje cztery rzuty.

• Ćwiczenia dużych grup mięśniowych” Narciarstwo biegowe”.

Nauczyciel rozdaje każdemu dziecku po dwie laski i po dwa woreczki. Dzieci stawiają stopy na woreczkach, odpychają się laskami jak kijkami, naśladując poruszanie się na nartach biegowych. Wyznaczoną przez nauczycielkę trasę dzieci pokonują trzy razy.



• Rzut do celu ( do partnera).

W dwójkach, twarzą do siebie. Jednoczesny rzut lewą (prawą) ręką woreczka do kolegi i chwyt woreczka rzuconego partnerowi. Każde dziecko wykonuje cztery rzuty.

• Ćwiczenie stóp.

Leżenie tyłem, nogi zgięte w kolanach. Woreczek leży przy stopach. Dzieci chwytają woreczek palcami stopy nogi lewej ( prawej), podnoszą w górę i puszczają woreczek. To samo wykonują drugą noga( ćwiczenie powtarzamy cztery razy).

III.
• Marsz z woreczkiem na głowie.

Marsz po obwodzie koła z woreczkiem na głowie :
- wysokie unoszenie kolan,
- chód na palcach,
- chód na krawędziach stóp,
- chód na piętach- odkładanie woreczków w wyznaczone miejsce w sali.

• „Zasłużony odpoczynek” ćwiczenie oddechowe.

Dzieci w leżeniu tyłem z ugiętymi w kolanach nogami i stopami opartymi o podłogę. Wykonując głęboki wdech nosem, unoszą wyprostowane ręce. Wydychają powietrze ustami, opuszczają ręce i układają je wzdłuż tułowia.


10155774_747227528654718_958368839_n

10155774_747227531988051_1361630313_n

10155774_747227535321384_1322411282_n

10155774_747227538654717_1245963471_n

10155774_747227541988050_803822244_n
Przedszkolowo.pl logo