Zagadkowy zwierzyniec

REALIZACJA ZADANIA Z OBSZARU 1

Scenariusz ćwiczeń gimnastycznych dla dzieci sześcioletnich: ,, Zagadkowy zwierzyniec”.
Miejsce ćw.: sala gimnastyczna
Czas trwania ćw.: 30 min

Cele ogólny: kształtowanie prawidłowej postawy przez ćw. gimnastyczne.

Cele szczegółowe: (dziecko:)
-wykonuje ćw. zgodnie z poleceniem nauczyciela
-przestrzega zasad bezpieczeństwa
-doskonali szybkość ,zwinność, umiejętność wspinania ,podskoku
-wzmacnia siłę ramion ,nóg, tułowia

Metody: zabawowo-naśladowcza, bezpośredniej celowości ruchu

Forma: zajęcia zorganizowane z całą grupą

Pomoce: szarfy, drabinki, kocyki, magnetofon ,rekwizyty stroju kreta

*Zbiórka, dzieci ustawiają się w szeregu, stopy złączone, palce stóp podkurczone,
ręce ułożone w „skrzydełka". Nauczyciel nawiązuje do tematu kompleksowego,
wspomina o różnych formach literackich, takich jak bajka, opowiadanie, wiersz. Proponuje dzieciom zabawy inspirowane zagadkami, których bohaterami będą znane im zwierzęta. Przed każdą zabawą nauczyciel zadaje zagadkę słowną, ruchową lub słuchową.

*„Niedźwiedź" — zabawa przy piosence „Stary niedźwiedź mocno śpi...".
Wysłuchanie nagrania odgłosu ryczacego niedźwiedzia
Dzieci robią duże koło, do środka wchodzi jedna osoba — „niedźwiedź". Dzieci poruszają się po kole, śpiewając piosenkę, a „niedźwiedź" udaje, że śpi. Na słowa piosenki: niedźwiedź łapie dzieci rozbiegają się po sali, a „niedźwiedź" próbuje je schwytać. Złapane dziecko zostaje niedźwiedziem. Zabawę powtarzamy dwa razy.

*„Dzik" — zabawa z elementem wspinania.
Kuzyn świnki, żyje w lesie,
porośnięty jest szczeciną.
Żołędzie, grzyby, kasztany
z głodu nie dadzą mu zginąć.
Dzieci spacerują po sali („lesie"). Na hasło: Idzie dzik, uciekajcie na drzewo dzieci wchodzą na drabinkę. Na hasło: Dzik odszedł — schodzą i kontynuują spacer.

„Kret" — ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
N. używając rekwizytów naśladuje ruchami kreta kopiącego tunel
Dzieci dobierają się w pary. Wyznaczona przez nauczyciela drużyna, stojąc bokiem do nauczyciela, wykonuje skłon w przód i, opierając dłonie o podłogę, tworzy „kreci tunel". Pozostałe dzieci („krety") przeczołgują się przez „tunel". Po przejściu „tunelu" przez wszystkie „krety" następuje zmiana ról.

„Mysz" — ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Ma długi ogonek, oczy jak paciorki,
gdy zobaczy kota, ucieka do norki.
Dzieci („myszy") chodzą na czworaka po sali. Na hasło: Idzie kot — siadają w siadzie skrzyżnym z rękoma ułożonymi w „skrzydełka". Nauczyciel („kot") sprawdza przyjęcie prawidłowej pozycji skorygowanej w siadzie.

„Wiewiórka" — ćwiczenie z elementem podskoku.
Ma rude futerko, w małej dziupli mieszka.
Lubi łuskać szyszki i chrupać orzeszka.
Nauczyciel rozkłada szarfy, jedną za drugą. Dzieci („wiewiórki") obunóż przeskakują z szarfy do szarfy, naśladując skaczące z drzewa na drzewo wiewiórki.

„ślimak" — ćwiczenie mięśni grzbietu i karku.
N .naśladuje ruchem poruszającego się ślimaka.
Dzieci W leżeniu przodem na hasło: Pokaż rogi unoszą klatkę piersiową i wyprostowane palce wskazujące przykładają do głowy. Na hasło: Schowaj się do skorupki — siadają w klęku podpartym z rękoma wyciągniętymi przed siebie (niska pozycja Klappa). Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

„Zając" — ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Ma długie uszy, bardzo zwinnie skacze
i zmyka przez pola, gdy lisa zobaczy.
Na hasło: Zając skacze dzieci stojąc w dwóch rzędach wykonują naśladując zajęcze skoki w następujący sposób pierwsze dziecko wykonuje skok z linii startu, zatrzymuje się w pozycji kucznej i przykładając dłonie do głowy naśladuje zająca nasłuchującego, czy nie zbliża się niebezpieczeństwo. Następne dziecko wykonuje skok z miejsca do którego doskoczył kolega ,zabawa powtarza się aż skoki wykonają wszystkie dzieci w rzędach.

„Żaby" — ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Skaczą po łące, pływają w wodzie.
Żyją z bocianem w wielkiej niezgodzie.
Na hasło: żabki skaczą po łące dzieci naśladują żabie skoki. Na hasło: Żabki pływają w stawie — w leżeniu przodem naśladują rękoma i nogami ruchy charakterystyczne dla płynącej żaby.

„Lis i gęsi" — ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Biegnie z lasu polną drogą,
aż się trzęsie rudy ogon.
Rad zagląda na podwórko,
by wizytę złożyć kurkom.
Nauczyciel wyznacza z jednej strony sali zagrodę dla gęsi, z drugiej strony — lisią norę oraz wybiera dziecko, które będzie lisem. „Lis" wchodzi do „nory", „gęsi" pozostają w „zagrodzie". Na hasło: Gęsi na wodę „gęsi", ślizgając się w siadzie klęcznym na kocyku, „pływają" po „stawie". Na hasło: Gąski do domu — szybko wracają do „zagrody", aby uciec przed polującym „lisem". Schwytane „gąski" wchodzą do lisiej „nory". Przy powtórzeniu zabawy złapane „gąski" wracają do „zagrody", a nauczyciel wybiera nowego „lisa". Zabawa trwa około trzech minut.

1013543_747198748657596_429991345_n

1013543_747198755324262_1824448639_n

1013543_747198758657595_677629978_n

1013543_747198761990928_1728753012_n

1959374_747204111990393_452274121_n

10006617_747201441990660_979402334_n
Przedszkolowo.pl logo