CODZIENNA PORCJA NOWYCH ĆWICZEŃ!

/9k=

Zestaw ćwiczeń ruchowych ze skakanką

1.Układamy skakankę w kółeczko ( będzie to dziupla dla wiewiórki)
Jesteś wiewiórką w dziupli
na zawołanie Wiewiórki z dziupli hop– ostrożnie biegamy,
Ktoś idzie! – wiewiórki wracają do dziupli

2.Ćwiczenie tułowia
klękamy ( złożoną skakankę na połowę trzymamy w dłoniach za jej końce)
Podnosimy skakankę w górę, skłaniamy się w przód sięgając skakanką jak
najdalej,
a następnie przechodzimy do siadu klęcznego
Uwaga: podczas ćwiczenie nie unosimy się z pięt

3. Kołyska ćwiczenie mięśni brzucha
Siad prosty, stopy opieramy o środek skakanki, którą trzymamy za końce
Przechodzimy do leżenia tyłem, z jednoczesnym podciąganiem nóg skakanką i
powrót do siadu prostego

4.Winda - pod lewą stopę podkładamy skakankę, trzymając ją za końce
Równocześnie nawijamy skakankę na obie dłonie i podciągamy w ten sposób stopy -
winda jedzie w górę
Następnie szybko rozwijamy skakankę z rąk i opuszczamy nogę –winda zjeżdża w dół
Ćwiczenie powtarzamy kilka razy na zmianę lewą i prawą nogą

5.Koniki – zapraszamy do zabawy mamę,tatę lub siostrę, bądź brata
Dobieramy się w pary, stoimy jeden za drugim
Pierwszy jest konikiem, drugi – woźnicą
Woźnica
robi lejce ze skakanki,którą zakłada konikowi: sam trzyma końce skakanki, konik biegnie kłusem,idzie stępa, galopem, idzie ciężko, bo ciągnie wóz pełen towaru. Po chwili zmiana ról i zabawa trwa dalej

6. Wyszywanie ( podskoki)– skakanka rozłożona jak długa wstążeczka,posuwamy się podskokami obunóż po jednej i po drugiej stronie skakanki

Wyszywanie krzyżykami – przeskakujemy skakankę obunóż bokiem, z jednej strony na drugą, posuwając się cały czas do
przodu Przy końcu skakanki odwracamy się w tył i szyjemy
w przeciwnym kierunku

7. Ćwiczenie stopy: chwytamy i unosimy skakankę palcami stopy nogi prawej i
lewej ( na przemian)


Ćwiczymy z całą rodzinką!
Zaprasza do zabawy Wasza Dyrektor





Taniec „A ja wolę moją mamę” (z pomponami) do utworu Majki Jeżowskiej


29e328e37e8c485d61b00169bc8115ab

Taniec „A ja wolę moją mamę” (z pomponami) do utworu Majki Jeżowskiej Tempo: liczymy na 4/4 tzn. raz, dwa, trzy, cztery ( każdy krok)Postawa zasadnicza stoimy na lekko ugiętych kolankach
W dłoniach trzymamy pomponyKrok pierwszy:Praca nóg:2 kroki w prawo – do prawej nogi dostaw lewą następnie 2kroki w lewo – do lewej nogi dostaw prawą nogę i powtórz licząc raz, dwa, trzy ,cztery
W tym samym czasie praca rąk

skrzyżowanie na wysokości brzuszka przy rozstaniu nóg ręce na bok,
przy łączeniu na wysokości brzuszka-razem skrzyżowane Krok pierwszy powtarzamy dwukrotnie
Krok drugi:Stojąc przesuwasz prawą rączkę ( od słów: i zwiedzał wielkie morza..) od lewej strony w prawo o 180 stopni robiąc półkole na wysokości
klatki piersiowej prawo a potem lewą rączką ( od Kindze było go żal)w lewo w ten sam sposób
Krok trzeci:
Praca nóg:
4 kroki do przodu zaczynając od prawej nogi ugięte w kolanku
uniesione do góry, a wraz z uniesieniem kolanka opadają w dół stanie bokiem do widowni i stykamy się
pleckami z partnerem ( siostrą, mamusią)
biodra pracują ( kręcimy biodrami i schodzimy w dół, a potem do góry)
Krok czwarty:
Odwracamy się buzią do partnerki, podajemy sobie ręce robimy wspólny obrót , a potem unosimy lekko raz prawą, raz lewą nogę robimy obrót w prawo, następnie puszczamy rączki
i robimy obrót wokół swojej osi
z rączkami w górzeW tym samym czasie praca rąk
ręce ugięte w łokciach pracują od wysokości brzuszka do samego dołu stykając się z tułowiem
Uwaga Cd to powtórzenie kroku pierwszego od lewej nogi, drugi taki sam, w trzecim idziemy do tyłu, czwarty taki sam Miłej zabawy z piosenką Dyrektor waszego



Ćwiczenia przeciw płaskostopiu

dekoracja_okna_ptaszki_2


Zabawa „ W świecie zwierząt”

Ptaszki delikatnie poruszają się po łące na paluszkach
( chód we wspięciu na palcach).

Pojawia się niedźwiadek ptaszki odlatują
( chód na piętach- tylko dla dzieci w wieku 5-6 lat )
– jesteś niedźwiadkiem idziesz ciężko, pomału

Doszliśmy do stawu z którego wychodzą kaczuszki ( chód na zewnętrznych krawędziach stóp) – jesteś kaczuszką,a teraz Kaczorem
( chód na wewnętrznych krawędziach stóp)

stajesz się Gąsieniczką posuwasz się do przodu z silnym podkurczaniem i prostowaniem palców stóp

Pojawia się krukćwiczenie tylko dla 5 – 6 latków
Przysiad, chwytamy rękami za nogi powyżej pięt i idziemy w tej pozycji w różnych kierunkach

Ćwicz ze mną !
przesyłam buziaczki Wasza dyrektor





Zabawy z piłką w domu


depositphotos_21278307-stock-illustration-a-soccer-player

Uwaga rodzice: pamiętajmy, że przed zabawą ruchową dziecka – przewietrzyć pokój
Nie wolno już podczas ćwiczeń otwierać okien!

Baw się piłką: rzuć piłkę w górę
i złap, odbij od podłogi prawą i lewą ręką, potocz piłeczkę po podłodze i biegnij za nią
Zabaw „Schowaj piłkę – pokaż” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych Wkładamy piłkę między stopy, wyprostujemy się i przenosimy ręce w bok. Następnie skłaniamy się do nóg, zabieramy piłkę pokazujemy ją w górze nad głową Ćwiczymy szybko na polecenie Schowaj piłkę – pokaż
Ćwiczenie mięśni grzbietu- Połóż się przodem( na brzuszku) Potocz piłeczkę przed sobą z ręki do ręki
Ćwicz tak, aby łokcie były nad podłogą
A teraz oprzyj brodę na piłce i obracaj ją – ręce leżą wzdłuż tułowia Wstań postaw stopę na piłeczce i obracaj nią jak kuleczką Nie zapomnij o drugiej nodze!
Potocz piłkę przed sobą i idź za nią na czworakach. A kto potrafi popchnąć piłkę głową? – zuch!
Stańcie na prawej nodze, kolano podnieście wysoko, przełóżcie piłkę pod kolanem lewej nogi kilka razy ( ćwiczymy stanie na lewej i prawej nodze )
A kto spróbuje rzucić piłkę pod kolanem i złapać? – zuch!
Odbij piłeczkę od podłogi i skacz za nią

Do jutra zuchy

dyrektor Waszego przedszkola




Ćwicz ze mną mój przedszkolaku!
Rano – a będziesz pogodny, radosny!
Poprawisz swoją postawę i kondycję ruchową


kreskowka-male-dzieci-cwiczy-na-bialym-tle_29190-1503


ZABAWA ZEGARY

Stoimy w lekkim rozkroku nóżek, na lekko ugiętych kolankach, dłonie opieramy na biodrach
nakręcamy mały zegareczek głowa wędruje z przodu pomału od barku do barku,
nie przechylamy jej do tyłu! ( ćwiczenie wykonujemy kilka razy)
Zegarek nakręcony słyszymy jak tika, mówimy „tik, tak” i przechylamy główkę z jednego boku na drugi.Nakręcamy zegar na wieży kręcąc bioderkami kilkakrotnie i słyszymy jego bicie, mówimy „bim, bam”
W/w ćwiczenia powtarzamy dwukrotnie.

SŁONECZKO ŚWIECI I PADA DESZCZ

Na zapowiedź słoneczko świeci biegamy w różnych kierunkach, a na zawołanie pada deszcz zatrzymujemy się w przysiadzie podpartym
W/w ćwiczenia powtarzamy kilkakrotnie

BOCIAN BRODZI PO ŁĄCE

Maszerujemy z wysokim unoszeniem kolan, zatrzymujemy się na brak sygnału dźwiękowego i stoimy na jednej nodze. Naśladujemy klekot boćka mówiąc „kle-kle-kle”
Ćwiczymy na zmianę chód i stanie raz na prawej i raz na lewej nodze ( ćwiczenie równowagi)
Ćwiczenie uspakajające – leżenie tyłem ( na plecach) zamykamy oczka i słuchamy dźwięków spokojnych, cichych wokół nas


Do jutra zuchy, moi sportowcy!

dyrektor Waszego przedszkola
Przedszkolowo.pl logo